O ΠPOEΔPOΣ TOY Λ.T. ΣTON "H"

Συνέντευξη στη XPIΣTINA ΔIAKATOY

Μετά την καθολική υποστήριξη και την επανεκλογή του κ. Μανώλη Βαλέττα ως Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, με την ψήφισή του από όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, είχαμε μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον τέως δήμαρχο της Σάμης.

Πως νιώθετε που ξαναβγήκατε πρόεδρος στο Λιμενικό Ταμείο με καθολική υποστήριξη;
Ηταν πολύ τιμητικό για μένα. Εδειξε τη συνοχή που έχουμε στο Συμβούλιό μας και μου έδωσε τη δύναμη να συνεχίσω.

Ξεπεράσατε καθόλου το πρόβλημα γραφειοκρατίας για το οποίο παραιτηθήκατε;
Το περίεργο θα ήταν να ξεπερνούσαμε το πρόβλημα. Θα σας αναφέρω μερικές αποφάσεις που εκκρεμούν για να καταλάβετε τι γίνεται. Καταρχάς οι αποφάσεις δαπανών από τον Μάη, προμήθεια υλικών απορρύπανσης δεν έχει εγκριθεί ακόμα, όπως επίσης δεν έχει εγκρυθεί ακόμα η πρόσληψη της κυρίας Παλάση σαν ειδική σύμβουλου του Δήμου για τις τουριστικές εκθέσεις, μιας διακεκριμένης γυναίκας, η οποία ειδικεύεται στο θέμα της κρουαζιέρας. Επίσης εκκρεμεί από τις 6 Μαΐου η συμμετοχή μας στο περιοδικό και την οργάνωση της MEDCRUISE , μια συμμετοχή που είναι πολύ σημαντική δεδομένου ότι είναι μια συλλογική έκφραση των λιμανιών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Πως βλέπετε τη φετινή κίνηση στα λιμάνια μας και γενικά στα νησιά μας;
Η κίνηση στα νησιά μας είναι μειωμένη όσον αφορά την σύνδεση με Ελλάδα και Ιταλία και φυσικά ανύπαρκτη σα σύνδεση μεταξύ της έδρας της Περιφέρειας και των άλλων νησιών. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι ο τουρίστας δεν πρέπει να μένει στατικός σε ένα μέρος, πρέπει να έχει τη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλα μέρη όπως γίνεται στις Κυκλάδες. Μόνο έτσι μπορεί να δουλέψει το τουριστικό πακέτο που λείπει στα νησιά μας.

Με το Μπαστούνι πως τα πάμε φέτος;
Oλα δουλεύουν κανονικά στο Μπαστούνι, χάρις στην άρτια κατασκευή του έργου. Και επίσης χάρις στη συμμετοχή ανθρώπων που εργάζονται για την σωστή λειτουργία του. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στον Βαγγέλη Κεκκάτο, τον Aγγελο Μπενετάτο, τον Αδριανό Δρακάτο, τον Δημήτρη Δημουλά, τον εκπρόσωπο της PYRSOS SECURITIES Διονύση Σταθάτο, την ομάδα των εθελοντών Σαμαρειτών με επικεφαλή τον Μπάμπη Μοσχόπουλο και την πολύτιμη συνδρομή της Νομαρχίας, τόσο σε υλικό όσο και σε στελέχωση του γραφείου πληροφοριών που βρίσκεται στο Μπαστούνι. Θέλω να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στον κ. Παναγή Σταθάτο γιατί είναι παράδειγμα για όλους με την ευγένεια που τον χαρακτηρίζει. Προβλήματα δεν υπάρχουν, ευτυχώς, στο Μπαστούνι.

Πως πάει η εξυπηρέτηση των θαλαμηγών;
Θα σας πω κάτι που θα φανεί περίεργο. Δεν θέλουν οι θαλαμηγοί να εξυπηρετηθούν στο Μπαστούνι και προτιμούν να έρθουν μέσα στο κυρίως λιμάνι, στο γουλόστρωτο. Για αυτό το λόγο πρέπει να στρέψουμε τις προσπάθειές μας εκεί, να φτιάξουμε δηλαδή μια ωραία εγκατάσταση για να εξυπηρετούνται πιο εύκολα οι θαλαμηγοί, για να τους παρέχεται ρεύμα και νερό εύκολα, αφού κάνουμε εκβάθυνση της λεκάνης.

Τι γίνεται με το λιμάνι του Αργοστολίου που συνάμα είναι και εμπορικό;
Προχωράει η μελέτη μεταφοράς του εμπορικού λιμανιού στη παλιά ΔΕΗ, νομίζω είναι σε τελικό στάδιο και παράλληλα έχει συνταχθεί κανονισμός λειτουργίας για τις φορτώσεις των χύμα-φορτίων που δημιουργούν πρόβλημα.

Σας λείπει η Δημαρχεία στη Σάμη; Και ποιά προβλήματα υπάρχουν εκεί;
Μου λείπει όσον αφορά μόνο τα δύο πρώτα χρόνια της θητείας μου, τα άλλα δύο προτιμώ να μην τα σκέφτομαι. Η Σάμη έχει αρκετά προβλήματα, το πρώτο είναι η απομάκρυνση των Υπηρεσιών από εκεί, δεύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη ιδιωτικών επενδύσεων, τρίτο πρόβλημα είναι η αποχώρηση της Εμπορικής Τράπεζας από εκεί, η οποία δεν έχει αντικατασταθεί πλήρως από την Αχαϊκή, ακόμα ένα πρόβλημα είναι η μη αξιοποίηση των λιμενικών εγκαταστάσεων για τουριστικούς σκοπούς. Τελευταίο πρόβλημα είναι η στέρηση των πόρων των σπηλαίων από την κοινωνία της Σάμης. ο κόσμος της Σάμης περιμένει τη δίκαιη μεταχείρισή του από τον Καλλικρατικό Δήμο.

Πως είναι γενικά η συνεργασία σας με τις αρχές;
Η συνεργασία μου με τον Λιμενάρχη και την Αστυνομία είναι άψογη. Oμως όσον αφορά τη συνεργασία μου με το Δήμο, τον αντιπεριφερειάρχη και το βουλευτή, είναι καλή όταν αφορά μεμονωμένα θέματα που θα θέσουν αυτοί και εγώ θα πρέπει να εκτελέσω. Oταν όμως θέτω εγώ θέματα, όπως παραδείγματος χάρη τη θαλάσσια σύνδεση Κεφαλονιάς με περιφέρεια και βόρεια Ιταλία, τότε είμαι μόνος μου και επομένως αναποτελεσματικός. Για να καταλάβετε για το τελευταίο αναγκάστηκα να κάνω σχετική υπερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων χρησιμοποιώντας τον κ. Κουβέλη της Δημοκρατικής Αριστεράς. Ακόμα έχω έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με τα έργα και την καθημερινότητα του νησιού. Eχω άριστη συνεργασία με τον κ. Ματιάτο στην καθαριότητα και τον φωτισμό και με τον κ. Κεκκάτο σε ότι αφορά τουριστικά θέματα. Δεδομένου ότι διαχειρίζομαι ένα σημαντικό τομέα της καθημερινής δραστηριότητας του νησιού νομίζω ότι πρέπει να έχω σφαιρική γνώση όλων των θεμάτων, ώστε να μπορώ να κάνω ανάλογες εισηγήσεις στο συμβούλιό μου, το οποίο παίρνει τις αποφάσεις στο τέλος.

Πως βλέπετε την εξέλιξη του Καλλικράτη στην Περιφέρεια και τους Δήμους μας;
Η εξέλιξη του Καλλικράτη στην Περιφέρεια θα έπρεπε είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καλή συγκοινωνία, θαλάσσια και αεροπορική, την δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για επενδύσεις, την επιδοτούμενη μετεκπαίδευση του τουριστικού δυναμικού, την ανάλογη ανάπτυξη των άλλων παραγωγικών τομέων και την εξυγίανση των οικονομικών του Δήμου. Πρέπει να ληφθεί μέριμνα για οικισμούς όπως η Σάμη, ο Πόρος και το Ληξούρι που κινδυνεύουν άμεσα από τον συγκεντρωτισμό του Καλλικράτη και το κόστος που συνεπάγεται για τους κατοίκους της Περιφέρειας. Σκεφτείτε τι σημασία έχει για ένα κάτοικο της Σάμης το κλείσιμο της γέφυρας Δεβοσέτου, τη στιγμή που η τιμή της βενζίνης είναι στα ύψη και πρέπει να πάει από τον Κούταβο.

Τι γνώμη έχετε για το δήμαρχο Κεφαλονιάς και το δήμαρχο Ιθάκης;
O δήμαρχος Κεφαλονιάς προσπαθεί να κάνει το καλύτερο. Eχει αναλάβει ένα τεράστιο έργο στους ώμους του και για την ώρα είμαι ικανοποιημένος για το πώς χειρίζεται ο ίδιος την κατάσταση, δεδομένου ότι έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα κάνοντας οικονομία για να μπορέσει ο Δήμος να μπει και πάλι σε αναπτυξιακή τροχιά. Πιστεύω ότι και το Δημοτικό Συμβούλιο θα ξεπεράσει το πρόβλημα του μεγάλου αριθμού των συμβούλων που δημιουργεί δυσλειτουργίες και θα μπει σε μιά παραγωγική τροχιά που τη ζητά τόσο πολύ η κοινωνία μας που θέλει έργα και όχι λόγια. Πιστεύω ακόμη ότι οι αντιδήμαρχοι κάθε μέρα βελτιώνονται καθώς έρχονται σε επαφή με προβλήματα της καθημερινότητας που δεν ήταν υποχρεωμένοι να τα ξέρουν. Γι’ αυτό νομίζω ότι πρέπει να υπάρχει μιά περίοδος ανοχής που να περιλαμβάνει μιά ετήσια διαχείριση της εξουσίας. O δήμαρχος Ιθάκης έχει καλές προθέσεις, προσπαθεί όμως να πετύχει τους στόχους του με ανορθόδοξα μέσα. Πρέπει να καταλάβει ότι δεν μπορεί να κουτουλάει στους τοίχους και ότι πρέπει να μάθει να ελίσσεται.

Eχετε κάποιους στόχους για το Λιμενικό Ταμείο και ποιοί είναι αυτοί;
Το όνειρό μου είναι παραδώσω το Λιμενικό Ταμείο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεδομένου ότι δεν μπορούν στην ίδια πόλη να υπάρχουν δύο εξουσίες. Προσπαθούμε με το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου να συνεργαζόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο με το Δήμο Κεφαλληνίας. Τώρα, τι στόχους να έχω όταν διαβάζουμε στις εφημερίδες ότι τα λιμάνια της Περιφέρειας εξαιρουμένων των 12 μεγάλων θα γίνουν ανώνυμη εταιρία και θα πουληθούν; Πιστεύω πως αυτό θα γίνει γιατί αυτός είναι ένας από τους στόχους του μακροπρόθεσμου δανείου. Oπότε δεν μπορούμε να ονειρευόμαστε. Βεβαίως είχα στόχους, ένας από αυτούς ήταν, εφόσον μπορούσαμε, να κάνω πράξη την βελτίωση των υπαρχόντων εγκαταστάσεων στα λιμάνια, προκειμένου να δημιουργηθεί τουριστικό προϊόν, να γίνουν δηλαδή μαρίνες σε όλα τα λιμάνια. Βασικά θέλω οπωσδήποτε να ολοκληρώσω μια υπόσχεση που έχω δώσει στους κατοίκους του Πόρου για τη δημιουργία εκεί λιμενικών εγκαταστάσεων για τα κότερα.

Τι θα μπορούσε να είναι η Κεφαλονιά και η Ιθάκη μέσα στο ελληνικό αλλά και παγκόσμιο χώρο;
Πολλά και τίποτα. Πολλά αν γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις και τίποτα αν μείνουμε όπως είμαστε. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τη θέση στην οποία βρίσκεται το νησί μας και το όνομα της Ιθάκης που το γνωρίζει όλος ο κόσμος.

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας κ. Βαλέτα! Σας αφήνω να συνεχίσετε τη δουλειά σας.
Και εγώ ευχαριστώ.